Erre a szócikkre érvényes a Wikipédia:Élő személyek életrajza irányelv. Ebben a legfontosabb, hogy a kortársakra vonatkozó megállapításokat a szerkesztők várakozási idő nélkül távolítják el a cikkből, a vitalapról és a felhasználói lapokról is, amennyiben azokhoz nincsenek megadva a cikk témakörében elfogadható, megbízható források. (Ezt a sablont valamennyi életrajzi cikk vitalapján elhelyezzük, ha a cikk élő személyről szól. A szerkesztők tájékoztatására szolgál, és önmagában nem jelez hiányt. ) Lásd még a Wikipédia:Ellenőrizhetőség és a Wikipédia:Tüntesd fel forrásaidat! irányelveket. Az egyes források alkalmazhatóságának szerkesztőségi fóruma: Wikipédia:Kocsmafal (források).
Alsó korhatár sincs a rúdsportolóknál, hiszen már Magyarországon is igen sok kislány kezd edzésekre járni 6-7 éves korban. Ami pedig a férfiakat illeti, rendkívül sokan űzik közülük is ezt a sportágat. Az egyik legismertebb férfi rúdsportoló a magyar Holoda Péter, aki balett-táncos, színész és sportoló is egy személyben, sorra nyeri a rangos versenyeket, videóit pedig több mint tízmillióan tekintik meg a közösségi oldalakon. Az olimpia felé A rúdsport-versenyeknek is számos változata létezik. A legnevesebb verseny a 2012 óta megrendezendő World Pole Sport Championship, amelyen rendszeresen részt vesznek magyar versenyzők is. 2016-ban a Lettországban rendezett világbajnokságon 16 ország 100 versenyzője között egyéniben Marosvölgyi Noémi nyert, és Engel Katalinnal párosban is elhozta az aranyérmet. A művészi önkifejezésre fekteti a hangsúlyt a Pole Artistic, amit ugyancsak világszerte megrendeznek, Magyarországon pedig 2015 óta tartják meg ezt a rúdművészeti versenyt. A világszerte igazán népszerű Pole Theatre verseny pedig ugyancsak a világ számos országában, így itthon is létező népszerű rúdszínház-verseny, ahol a versenyzők a saját érzelmes, tragikus, vidám vagy éppen meghökkentő történetüket beszélik el, rúdra komponálva.
Így az elmerülés, feloldódás, utazás bennük-velük evidens, kézreálló és tanulságos, még ha néha én is úgy érzem, mint azt Esterházy mondta a 2016-os könyvheti megnyitójában: " Hacsak nem magyarról magyarra szinkronizálunk, amire időnként szükségünk volna "… Hogyan és milyen módszerekkel kötötted össze ezt a két műfajt a Noir című előadásotokban? Ez régi nóta, mármint a nem verbális és a verbális művészetek kapcsolata. Azon túl, hogy a mondatokba rendezett szavakkal kifejezett fogalmi gondolkodás egész sikeresen utat talált a zenéhez, a képzőművészethez, építészethez, a képalkotás legkülönbözőbb módszereihez, a tánc esetében az absztrakció – sajnos – sok esetben még mindig nem evidens eljárás. Így aztán az írott forrásokra, inspirációra hivatkozó táncos produkciók a legtöbb estben illusztrációk, ennek megfelelően didaktikusak és primitívek, vagy még azok sem, csupán üres díszítmények. A Noir -on nem érdemes tételesen számon kérni a Krasznahorkai szöveget. A könyv egy általam, mindannyiunk által jól ismert világ költői reflexiója, sűrítménye, egy, a valóságra való hivatkozással teremtett olyan világ, amelynek groteszk, szürreális, naturalista és álomszerű képeit átélve talán tisztábban láthatjuk az előbb említett valóságot.
2 Generációs Ház Eladó, 2024